susadım , su içtim . tiksindim , tiksintimi içtim . . .

9 Ağustos 2009 Pazar

Aşk...

Aşk yalnızca karşı cinse duyulan yoğun sevgi midir? bence değildir.Aşk insanın içindeki sevgi yoğunluğudur.kuru bir dala,yazısız bir kağıda,Yaradan'a,kuşa,böceğe,suya,toprağa,her gün doğan güneşe,kelimelere,insanlara,insanlığa,ters dönmüş bir kaplumbağaya ya da sadece aşk'a .Aşk'a aşık olmak...Yunus Emre nefsi esir eden mal,mülk,mevki makam,şan şöhret sevgisini gülünç bulmatadır.Sevilen şey yok olunca onun sevgisi de yok olur.Halbuki kalıcı olan esas aşk,"Allah aşkı"dır.Sufiler de der ki yaradılan her şeye Yaradan'ın nuru değdi.derler ki "Yaradılanı severiz Yaradandan ötürü".evet durum böyleyken bir şey söyleyeceğim ben aşık oldum .Rüzgarın savurduğu kuru dala,o dalı savuran rüzgara,o dalın düştüğü ağaca,o ağacın yetiştiği toprağa,o toprağa hayat veren suya,o suyu yağdıran Rabbe...aşık oldum.aşık.aşk.üç harf tüm harflerden ağır geliyor kelam terazimde artık.


''mutluluk, bir kibrit alevine benzer; ya esen bir rüzgar söndürür, ya siz üflersiniz, ya da sonuna kadar yanıp, kendiliğinden söner. kibritin alevi eninde sonunda söner ama, başka bir kibrit yakma şansınız daima vardır.''

Bu yüzden yazdım bunları.belki içimdeki aşkı anlar bir kişi aşık olur diye.şeyda olur.karşılığı içindeki aşktan bekleyip bir şey yapar diye.bir başka kibrit tutuşur diye.öyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Powered By Blogger

İzleyiciler