susadım , su içtim . tiksindim , tiksintimi içtim . . .

27 Temmuz 2009 Pazartesi

Nah Şu Eşeğin Gözü Kadar...

Boş bir sokakta eşeğine yük olan bir adam...Salih amca...Üç gün kadar oldu oğlunu kaybedeli hain bir kurşunda...Yüksekova sırtlarında 21 yaşındaki oğlu...Daha yaşamının baharında..Adı Tamer...Şehit torunuydu hem.Vatan için şehit düştü,kan oldu bu toprağa...Ne Uğruna?Şimdi eşeğinin sırtındaki Salih amca bunları mı düşünüyor acaba..Olsa şu barışta kurtulsak bu kızılca kıyametten mi diyor o boncuk boncuk gözleri..Devletine güvenmiyor bu besbelli.Geçtiği bu sokak kadar boş şimdi onun içi...

Ben de anlatıp duruyorum böyle,ayakta kaldınız buyurun,girin içeri.Bir şeyler alır mısınız diyemiyorum maalesef.Çünkü evde su dışında bir şey yok.İster misiniz?Malum savaş...Buyurun buyurun.Rahatınıza bakın.Salih amcayla Tamer'i soracaksınız bana biliyorum.Gazetecisiniz değil mi?Tahmin etmiştim zaten.Neyse nerde kalmıştık.Ha Salih amca diyordum savaş bitti ama o da bitti zavallı.Tüm ailesini kaybetti.Hafızası da dahil kaybettikleri listesine.Bir gelip bir gidiyor.Aklı uçtu gitti fukaranın.Eşeğini oğlu sanıyor.Dedim ya aklı bir geliyor bir gidiyor.Aklı başından uçup gittiği anlardan birine denk gelmiş olsa gerek Cumhur Bey'in evini bastığı gün.Ona da acıyın.Şehit torunuydu.Bir savaşta kaybetti ailesini.Varını yokunu...Sonra atlattı acısını,kendine yeni bir aile kurdu derken,kurduğu bu aile de bir savaşta kayıp gidince ellerinden usulca...Dayanamadı zavallı.Sıyırdı kafayı.Eski ahbabımdır benim.Ta çocukluktan.Amca dediğime bakmayın siz.Onun lakabıdır o.Hükümeti oldu olası sevmezdi zaten.Oğlunun,kıymetlisinin ölüm haberi dağıttı onu iyiden iyiye,vakitli vakitsiz sövüyordu hükümete.Yapma,etme dediysem de kaile almadı beni.Aslında iyi de etti.Gitti döktü zehrini.Kustu hıncını...Onun gibi binlercesi var bu memlekette ama bir tanesinde dahi yok onun cesaretinin zerresi.! Yaradılışından gözü karadır ama başkaydı bu sefer ki..Deli cesareti derler ya öyleydi işte...

Elinde avucunda aha şu eşekten gayrı kalmadı bir haltı.Varsa yoksa eşeği,onun deyimiyle Tamer'i...Oğlunun da gözleri böyleydi.Kocamandı,aynı şu eşeğin ki gibi.Salih amcanın da yarası böyle .Kocaman,aynı şu eşeğin ki gibi.Burada söyledilerdi idi ona oğlunun şehit haberini.Geldi yanıma "Oğlum kan olmuş toprağına,bayrağına.Feda olmuş vatanına.Gitti dedesinin yoluna.Ama farkında değil midir giderken bıraktı bende nah şu eşeğin gözü kadar bir yara" dedi.Bindi eşeğine.Üç gündür gidip gelir bu yolu.Eşeğiyle konuşur.Tabi arada bir de Cumhur'un evini bastı.Bastı da sakız oldu sizin dilinize.Siz hükümeti basmasıyla ilgilendiniz sadece.Eşeğinin gözleriyle ilgili söylediklerini dinlediniz.Şaşırdınız sadece.Anlam veremediniz.Oysa sizin orda film gibi izlediğiniz burada her gün oluyor.Her dakika...Her saniye...Aldığın her nefeste...Salih amca...Ah ah..Evet basmıştır hükümetin evini.Doğrudur.Yazın gazetelerinize,manşet yapın günlerce..Durun durun!Manşeti de ben söyleyeyim sizlere.
"Salih amca ile oğlu Tamer'in kocaman yaraları var,nah şu eşeğin gözü kadar..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Powered By Blogger

İzleyiciler